Co nás čeká

Leden

Prosinec

 2. 12. Vánoční focení pro zájemce přímo v naší školce 11.00 hod.
 3. 12.  Mikulášská besídka 9.15 hod.
10. 12.  Rozsvěcování vánočního stromu v MŠ - dopoledne
17. 12.   Vánoční besídka - dopoledne - bude ke shlédnutí na www.rajce.cz

Distanční vzdělávání je ukončeno

Vyplněné úkoly můžete odevzdávat:

1. odesláním na e-mail: msmanesova-cvrcci@seznam.cz

2. odevzdáním úkolů do boxů u kuchyně MŠ ( budova 3766)

Distanční studium - úkoly pro děti v týdnu od 23.11. - 27.11. 2020

Navazujeme na téma z minulého týdne : "Víš, jak bacit bacila",
seznámíme děti se začínajícím adventem.

                                                       Můžete se naučit báseň o vitamínech


Procvičte si s dětmi sluchovou paměť

Přečtěte dětem postupně slova v řádku. Děti mají za úkol říci slovo, které se opakovalo.

lékař - sen - květináč - lavička - kobliha - lékař
mlýn - vitamín - vzduch - koza - pračka - vzduch
podkova - kladivo - léky - ubrus - kladivo - nosorožec 
dřevorubec - slovník - zdraví - podnos - dopis - slovník  
kniha - obraz - lízátko - kniha - chodník - banánovník
Kroměříž - myš - splav - větrání - skleník - splav


Bylinky

K léčení různých příznaků nemocí, jako je bolest v krku, rýma, horečka, kašel, bolest hlavy nám můžou pomoci čaje z bylinek. Podívejte se, jak některé bylinky vypadají na obrázku. Když budete mít doma nějaké sušené bylinky, můžete si vyzkoušet jejich vůni nebo si uvařit bylinkový čaj na ochutnání. 

Grafotomorické listy - procvičíme si smyčky a kruhy


Procvičíme si práci s papírem. Poskládáme si nemocnici, kde lékaři léčí své pacienty.

Advent

Neděle, která nás čeká je 1. neděle adventní, začíná nám advent.

Advent je doba, kdy se připravujeme na Vánoce. 
Křesťané se na oslavu narození P. Ježíše připravují tak, že se více modlí, odepřou si, co mají rádi.
Symbolem adventu je adventní věnec.

Můžete si vyrobit svůj adventní věnec doma.
Vykreslit obrázek adventního věnce postupně po políčkách až do Vánoc.

 




Distanční studium - úkoly pro děti v týdnu od 16.11. - 20.11. 2020

V tomto týdnu máte téma s názvem :  "Víš, jak bacit bacila?"

Pusťte dětem pohádku:  "Jak Křemílek a Vochomůrka vařili šípkový čaj"

Omalovánka - Křemílek a Vochomůrka vařili čaj 

Povídejte si o nemocech, které běžně můžeme mít

- bolest v krku, rýma, kašel, nachlazení, chřipka, (koronavirus)...

dětských nemocech 
- spála, plané neštovice, příušnice, zarděnky, pátá a šestá nemoc...

vážné nemoci

- rakovina...

O tom, jak nemoci vznikají, co je jejich příčinou, co je třeba dělat, abychom neonemocněli, léčení, některé nemoci vyléčit nejdou


Vysvětlíme si pojmy:

lékař, ordinace, zdravotní sestra, lékárna, 
rozdíl mezi poliklinikou a nemocnicí


Děti si mohou poslechnout a zatancovat si na písničku Pan doktor Janoušek od Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře.

Děti si můžou nakreslit zlé bacily, které způsobují nemoci.

Můžete si s dětmi zahrát námětovou hru na lékaře, tu děti mají velmi rády.

Děti si mohou vyrobit papírový hrníček na čaj, který pijeme, když jsme nemocní.

Grafomotorický list

Seznámit se s číslicemi od 1 - 6

- znát podobu čísel, co znamenají

- umět přiřadit počet prvků k číslici s předměty na stole

- pracovní list na procvičení podoby číslic

- pracovní list - číslice a počet šípků pro Vochomůrku z pohádky - přiřaď správnou číslici k            počtu šípků

Distanční studium - úkoly pro děti v týdnu od 9.11. do 13.11. 2020

V tomto týdnu se zaměříme na svátek svatého Martina

1. Pusťte dětem legendu o svatém Martinovi - jen sdělte, že jde o postavu svatého Martina. Video je v cizím jazyce.
Úkolem je zachytit něco z legendy, poslouchat jméno Martin, které se v ukázce několikrát opakuje. Po skončení si spolu s dětmi o ukázce povídejte.


2. Pověste si společně něco ze života sv. Martina.
 Žil ve 4. století v dnešním Maďarsku. Byl moc hodný, skromný, dělil se s chudými o peníze, jídlo. Jeho tatínek chtěl, aby se stal vojákem. Už v 15 letech se stal vojákem. Legenda vypráví, jak se setkal s žebrákem, kterému byla velká zima. Neměl u sebe ani jídlo, ani peníze a přemýšlel, jak mu pomoci. Vzal meč a přetnul svůj plášť na polovic a dal mu ho. Druhý den měl sen, ve kterém viděl P. Ježíše v jeho plášti.

Svatý Martin později z armády odešel a stal se poustevníkem (modlil se o samotě). Lidé ho měli moc rádi. Stal se knězem a později i biskupem. Za svůj život vykonal mnoho dobrého.

3. Svaté, které si připomínáme nám ukazují dobro, i my máme pomáhat druhým a mít je rádi.

Můžete si vymalovat omalovánku svatého Martina

Ke svatému Martinovi se váží různé pranostiky:

Na svatého Martina, kouřívá se z komína
Svatý Martin přijíždí na bílém koni
Na svatého Martina bývá dobrá peřina
Martinův led, bude voda hned.

Vysvětlete si, co tyto pranostiky znamenají a co znamená pojem pranostika.


4. V rámci  MPP - minimálního preventivního programu, který v MŠ plníme si vysvětlete pojem žebrák z této legendy. Žijí i v současnosti, trochu v jiné podobě - co dělají, proč jsou na ulici, potulují se, pijí alkohol a můžou být nebezpeční.

5. Můžete se s námi naučit píseň o svatém Martinovi, těšíme se, jak si ji společně zazpíváme. Píseň je zde nahrána.

6. Procvičíme si rytmická cvičení hrou na ECHO
Vezměte si jakékoli kostky, do každé ruky jednu.
"Maminka"  předvede různé rytmické klepání a dítě opakuje - jako bychom slyšeli kopyta koníčků.

6. Procvičíme si předmatematické dovednosti - určování pořadí - první, poslední, uprostřed, předposlední, hned před, hned za

- nejdříve dejte před dítě 7 kostek, ukazujte si, která kostka je první, poslední, uprostřed, hned za první, hned před posledním....
- dejte dítěti pracovní list a podle vašich pokynů, ať dávají do kroužku správného koníčka

7. Procvičíme si grafomotorické dovednosti - svislá čára, spojování teček - ocas koníčka

Opisování písmen

8. Můžeme si vyrobit bílého koníčka.
Přehneme čtvrtku napolovic, obkreslíme koníka podle šablony, při stříhání dáváme pozor ať neprostřihneme uši. Po vystřižení prodírkujeme hřívu a ocásek a uvážeme bílou vlnu. 

Pokud se vám bude chtít, můžete si společně upéct Svatomartinské rohlíčky.


RECEPT NA SVATOMARTINSKÉ ROHLÍČKY:

Co potřebujeme?

  • 300 g polohrubé mouky
  • 20 g droždí
  • 1 vejce
  • 100 g másla
  • 100 g moučkového cukru
  • 2 dcl mléka
  • nádivka (mák s rozinkami, popř. tvaroh, povidla, jablečná povidla...)

Pracovní postup:

Vše umícháme v hustší těsto a necháme vykynout. Z těsta potom vyválíme placku a nakrájíme ji na trojúhelníky. Potřeme je rozpuštěným máslem a lžičkou dáme doprostřed nádivku. Trojúhelníčky svineme do tvaru rohlíčků (od delší strany ke špičce), dáme na vymaštěný plech nebo na plech vyložený papírem na pečení, a necháme vykynout. Poté je potřeme vejcem a upečeme

Dobrou chuť

Distanční studium - úkoly pro děti v týdnu od 2. do 6. 11.

V tomto týdnu se zaměříme na střídání 4 ročních období, budeme opakovat stromy a poznávat jejich listy. 


1. Vyjmenujte s dětmi 4 roční období - jaro, léto, podzim, zimu. Určete, jaké období je právě aktuální. Povídejte si o počasí, které v to dané období vládne a ptejte se děti na nějaké předměty, které mají spojené s daným obdobím (léto - bazén, zima - lyže atd...)

2. Pokud můžete, vyjděte si na procházku a určujte s dětmi stromy - rozdělujte je na listnaté a jehličnaté. Poznávejte konkrétní stromy - lípa, javor, bříza, dub, buk, borovice - to jsou stromy, které jsme už s dětmi v mš poznávali, zkuste, co si pamatují :).

3. Procvičujte s dětmi průběh dne, můžete si pomoci následujícími obrázky:

4. Zkuste děti naučit básničku:

5. Pracovní listy:


DOBROVOLNÉ:

Pár nápadů na tvoření s listy:


Biblický příběh - Josef Egyptský

- podívejte se na pěkné video pro děti:

https://www.youtube.com/watch?v=8i_G7ioZxKE

- nebo si přečtěte příběh:

https://deti.vira.cz/bible-pro-deti/stary-zakon/josef-egyptsky

- zaměřte se s dětmi na pojmy: ZÁVIST a ODPUŠTĚNÍ


Zazpívejte si písničku:

Přeji příjemné chvilky při plnění úkolů!


Distanční studium - úkoly pro děti v týdnu od 19. do 23. 10.

V tomto týdnu se s dětmi budeme bavit o podzimním počasí a zaměříme se na geometrické tvary. Provázet v nás v něm budou naši kamarádi - dráčci.


1. Nakreslete dětem (nejlépe) na barevné papíry geometrické tvary - každý na velikost A4. Čtverec, trojúhelník, obdélník a kruh, ty ať si děti vystřihnou a namalují každému z nich obličej.Děti ať určují barvu a tvary.

2. Řekněte si s dětmi, jaký je zrovna den v týdnu, co bude následovat po něm a co bylo včera. Dále opakujte měsíce v roce a roční období a ptejte se dětí, které z nich jsou aktuální.

3. Vytleskávejte si s dětmi slabiky slov a určujte první a poslední písmeno slova.

Př.: drá-ček (tleskli jsme 2x, první písmeno "d", poslední "k")

(dráček, drak, mrak, slunce, déšť, ocásek, trojúhelník, kruh, podzim atd...)

4. Zazpívejte si s dětmi písničku, zkuste s nimi vytleskávat jednoduchý rytmus (pomocí rukou, pokud máte náladu, zkuste si vytvořit nějaký domácí hudební nástroj - poklička, vařečky atd...)

5. Potrénujte ručičky...

6. Naučte děti básničku:

MALOVANÝ DRÁČKU, 

NENÍ ANI MRÁČKU,

POBĚŽÍME, POLETÍME,

MNOHO TOHO UVIDÍME.

POLE, LOUKY, LES, 

CELOU NAŠI VES!


Přeji vám příjemné chvilky s vašimi dětmi při plnění těchto úkolů! :)


Říjen

1.10.    Cvičení v TJ Slávia  10.00
5.10.    Výlet do podzimní přírody na Hvězdu, na farmu 8.30 hod. jen za příznivého              počasí
15.10.   Cvičení v TJ Slavia 10.00 - zrušeno
29.10.  Cvičení  TJ Slavie 10.00 - zrušeno

Září 


2.9.  Návštěva otce Josefa Lambora v MŠ   9.00 hod.
7.9.    Pobyt v přírodě u Zámečku v Dolních zahradech
15.9.  Třídní schůzky 16.00 hod. - zrušeno
17.9.   Výtvarné a hudební aktivy v Podzámecké zahradě pořádané                 klubem UNESKO