Fotogalerie 

Dětská skupina Medvídci se nachází v přízemí MŠ Mánesova (vchod z ulice Denkova). Prostory jsou dostatečně velké a jsou uspořádány tak, aby vyhovovaly nejrůznějším skupinovým i individuálním činnostem dětí. Kapacita DS je stanovena na max. 24 dětí. Dětský nábytek, tělocvičné nářadí, zdravotně hygienické zařízení i vybavení pro děti jsou přizpůsobeny antropometrickým požadavkům (věk, výška atd.) a odpovídají počtu dětí.

Školní zahrada a procházky do okolí

Na školní zahradě je dětem vymezena část pozemku, na kterém je umístěno pískoviště, hrací prvky a pomůcky vhodné pro děti mladší 3 let, které probudí v dětech zájem o pozorování přírodních procesů, umožní jim vytvořit správné návyky, denně pobývat venku v přírodě, pozorovat, hledat, sbírat, obdivovat, brouzdat se v listí nebo v kaluži, stavět z písku hrady, tunely, žasnout a radovat se. Mezi další oblíbené části vhodné ke hře, schovávání patří vrbová stavba (tunel), kopec, dřevěné domečky a tee-pee, v létě děti osvěží speciální mlhoviště nebo tzv. "vodní stůl".

Při procházkách do okolí využíváme vlastní kočárky (popř.dvojkočárky) vhodné i pro nejmenší děti. Při pobytu  na zahradě mohou mají děti k dispozici mimo herní prvky také kočárky s panenkami, kolečka, odrážedla, auta, tatry atd.


Třída a její vybavení

Herní část třídy je bezpečným a atraktivním prostorem, který je vybaven kvalitním nábytkem uzpůsobeným těm nejmenším. Hračky a pomůcky jsou umístěny v jednotlivých policích podle typu, kdy hračky pro nejmenší jsou umístěny spíše ve spodních policích. Hračky pravidelně obměňujeme dle věku a zájmu dětí. Policový systém je opatřen reálnými obrázky pro snadnější orientaci během adaptace a také při úklidu.

V prostoru jsou umístěny kvalitní dřevěné herní prvky, šnek pro ty nejmenší, dále krokodýl a hrad s velkým množstvím herních prvků rozvíjející hrubou, ale především jemnou motoriku dětí.

V období od 1-3 roku života dítěte dochází k rozvoji  koordinace pohybu, děti samy chodí a začínají si uvědomovat samy sebe. Předchozí fáze experimentů (s předměty) přechází do fáze hry. Významnou roli hrají pohybové hry (chůze, běhání, poskakování). Při těchto hrách si děti v DS vezmou kočárky, vozítka, houpacího medvěda, odrážecí motorku a velká auta, rády se účastní zábavného cvičení (písničky a básně s pohybem, zdravotní cvičení, překážkové dráhy atd.).

S vývojem jemné motoriky jsou spjaty manipulační hry . Děti rády vyndává a zandává různé předměty do krabic, otvorů a skříněk. DS disponuje celou řadou didaktických hraček a pomůcek, jedná se o různé vhazovačky, vkládačky, navlékačka, motorické labyrinty, puzzle (se 2-36 dílky), domina, dřevěné pexeso, mozaiky, ale také kroužky a kostky. Ke konstrukčním hrám si děti vytáhnou některou ze stavebnic anebo oblíbené lego duplo.

Využíváme i hračky, které pomáhají rozvinout slovní zásobu, komunikační dovednosti a smyslové vnímání, jsou  to především knihy, leporela, zvukové hračky a knížky a orffovy hudební nástroje.

Děti rády malují a kreslí, proto s nimi pravidelně tvoříme, většinou v menších skupinách. Pastelky, voskovky a omalovánky mají děti neustále k dispozici. Využití u nás najdou i přírodniny a netradiční materiály nebo techniky.

Děti před druhým rokem života děti napodobují vše, co kolem sebe vidí. Nejen holčičky u nás mohou vařit ve vybavené dřevěné kuchyňce, prodávat v obchůdku ovoce, zeleninu, jindy s dětským nářadím opravují "rozbité" věci.

Plocha určena pro hry, cvičení i odpočinek
Plocha určena pro hry, cvičení i odpočinek
Systematické uspořádání hraček (s označením)
Systematické uspořádání hraček (s označením)
Dřevěné herní prvky rozvíjející jemnou motoriku
Motorické hry, didaktické pomůcky, knihovna
Kuchyňka a obchod pro námětové hry
Hudební koutek
(využíváme pro hru na klavír a kytaru)
Herní prvky vhodné pro hru a odpočinek
Herní prvky vhodné pro hru a odpočinek

Jídelní kout

DS odebírá stravu z jídelny, která zajišťuje stravu i pro MŠ. Dětem je poskytována plnohodnotná a vyvážená strava s pravidelným pitným režimem. Nejmenším dětem jsou určeny vysoké (polohovatelné) jídelní židličky, starší děti již sedí u stolu. Děti vedeme k samostatnosti, a to nejen při stolování (nabírání lžící, pití z hrnku aj.). Při jídle dětem trpělivě pomáháme, vždy záleží na věku a schopnostech dítěte.

V průběhu dne využíváme stoly ke tvoření, malbě, kreslení a ke hrovým činnostem (didaktické hry a pomůcky).

Spánek a odpočinek

Spánek (popř. odpočinek) je v dětské skupině nedílnou součástí režimu dne (12.00-14.00 hod.). DS disponuje několika dětskými postýlkami (se stahovací bočnicí) a dostatečným množstvím lehátek.

Při usínání je samozřejmostí pohádka :-), děti si mohou z domova přinést plyšáka nebo oblíbenou dečku (či bavlněnou plenku). Vlastní plyšák navodí pocit jistoty a bezpečí.

Vstupní prostory a šatna dětí

Dětská skupina má samostatný vstup do budovy. Šatna dětí je vyzdobena nástěnnou malbou "Krtečka a jeho přátel", v chodbě jsou vystaveny práce našich dětí. Na nástěnce naleznou rodiče veškeré informace o chodu DS (provozní řád, plán výchovy a péče, ceník, filosofie skupiny atd.) a také aktuální jídelníček na daný týden.

 Každé dítě má vlastní skříňku označenou jménem, příjmením a přidělenou značkou. Tuto značku mají děti také u ručníků v koupelně.